.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اجراي طرح ترك سيگار بيماران رواني درگيلان

مدير كل سازمان بهزيستي گيلان از اجراي طرح ترك سيگار براي بيماران رواني براي نخستين بار در بهزيستي گيلان خبر داد.  
به گزارش سمال نيوز به نقل از فارس در رشت،جهانگير فدايي افزود: بحث سامان‌دهي بيماران رواني از 3 سال و نيم گذشته بر اساس دستور رئيس سازمان بهزيستي كشور شروع و در مرحله اول يك هزار و 500 نفر را شناسايي كرديم.
وي تصريح كرد: در حال حاضر حدود 800 نفر را نگهداري مي‌كنيم كه 400 نفر در مراكز شبانه‌روزي بهزيستي و 400 نفر در منازل خود تحت مراقبت هستند.
فدايي با اشاره به اجراي طرح سيگار در بيماران رواني گفت: طرح ترك سيگار را از 2 سال و نيم قبل شروع كرديم و پروتكل‌هاي مختلفي را براي درمان اين بيماران رواني داشتيم كه يكي از آن‌ها بحث سيگار بود.
وي اضافه كرد: در اين مراكز همه بدون استثنا سيگار مي‌كشيدند و شرايط روحي و رواني بسيار سختي در محيط نگهداري اين افراد فراهم شده بود كه از نظر جسمي براي سلامتي آن‌ها بسيار مضر بود.
مديركل بهزيستي گيلان اظهار داشت: با گروهي از روان‌پزشكان، پروتكلي تنظيم شده و براساس آن توانستيم سيگار را در ميان اين بيماران ترك داده و آن را در همه مراكز گسترش دهيم و به جاي سيگار ورزش، تغذيه مناسب و ساير روش‌ها را جايگزين كرديم.
فدايي گفت: اكنون هيچ بيمار رواني در مراكز بهزيستي سيگار مصرف نمي‌كند و در واقع اين مسئله باعث شد تا پروژه ما در ساير استان‌هاي ديگر انجام شود و علاقمند به اجراي اين طرح در استان‌هاي خود باشند.
وي اذعان داشت: بحث ترك سيگار در منازل را نيز دنبال مي‌كنيم و آن 400 نفر كه در خانه‌هاي خود نگهداري مي‌شوند، خانوده‌هايشان را براي اين كار، آموزش مي‌دهيم و هر چند اين كار در خانه مشكل است اما تلاش خود را با طراحي پروتكل كه تهيه شده انجام مي‌دهيم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.18 seconds.